حضور رهبر‌معظم ‌انقلاب‌در‌مراسم شب عاشورا (پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری)
در شب عاشورای حسینی، مراسم عزای اباعبدالله الحسین (ع)، در حسینیه امام خمینی با حضور عزاداران عاشورایی و در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد. در این مراسم، قشرهای مختلف مردم و مسئولان به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
 
عاشورای حسینی در سراسر دنیا (مشرق)
عاشورای حسینی هر ساله در سراسر جهان با شور و حالی خاص برگزار می شود. این مراسم امسال نیز با حضور پر شور شیعیان جهان در کشورهای دیگر برگزار شد.
 

افزایش آب دریاچه ارومیه با بارندگی‌های اخیر (فارس)
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر موجب افزایش چند سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه شده است، گفت: طرح‌های نجات دریاچه ارومیه باید تداوم داشته باشد.

شهادت 35 زائر در حملات تروریستی عراق (فارس)
همزمان با بزرگداشت تاسوعا و عاشورای حسینی در عراق، انفجارهای تروریستی در مناطق مختلف این کشور 35 شهید برجای گذاشت.

تلاش بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه (فارس)
از روزی که رئیس کل بانک مرکزی حباب ۸۰ هزار تومانی قیمت سکه و عزم بانک مرکزی برای شکستن قیمت‌های کاذب را اعلام کرد قریب به یک هفته می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد بانک مرکزی برای توفیق بیشتر در این مسیر باید برخی حواشی اثرگذار بر قیمت سکه در بازار را هم مورد توجه قرار دهد.

سارق خودرو را شناسایی کنید+عکس (فارس)
پلیس آگاهی تهران در پی تکرار چند فقره سرقت در پوشش کارگر نمایندگی‌ خودروسازان از شهروندان خواست تا در شناسایی این فرد همکاری لازم را مبذول کنند.
 
 
سید حسن نصرالله : اسرائیل را غافلگیر خواهیم کرد (مشرق)
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی پرشور خود در بیروت با اشاره به حجم گسترده توطئه ها علیه مقاومت تاکید کرد : به همه توطئه چینان و کسانی که منتظر تغییرات هستند، اعلام می کنم مقاومت با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنرانی سيد حسن نصرالله در شب تاسوعا (فارس)
سيد حسن نصرالله گفت : نفس و روح است که محل امتحان است که خداوند می‌فرماید «فالهمها فجورها و تقواها» و این نفس است که یا خوب است و یا بد و منشاء خیر و شر است لذا موضوع اصلی روح است.

کاهش هزینه مکالمات استانی با حذف کدها (مهر)
قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: هم‌اکنون هزینه هر دقیقه مکالمه در روز، بین دو مشترک در دو زون مختلف ۲۶۸.۲ ریال و بین دو مشترک در یک زون، ۱۳۴.۱ ریال است که با اجرای هم‌کدی این هزینه معادل 22.95 ریال محاسبه خواهد شد.

هشدار جدی پلیس در مورد کارت عابر بانک (ایسنا)
رستمي با بيان اينکه انتقال وجه از طريق کارت عابربانک نياز به حضور دريافت کننده وجه در پاي دستگاه خودپرداز ندارد به شهروندان هشدار داد مراقب افراد سودجو باشند و در صورت تماس اين افراد براي خريد کالا با رعايت مسايل امنيتي تنها شماره حساب خود را براي انتقال وجه ارايه کنند و از ارايه رمز اول و دوم کارت خود خودداري کنند.

روباتی که خود را در آینه می شناسد+عکس (مهر)
گروهی از دانشمندان آمریکایی روبات کوچک دو چرخی را ساختند که با نگاه در آینه می تواند خود را بشناسد.
 

حسين نام بيش از دو ميليون ايراني (ایسنا)
انتخاب اسماء ائمه اطهار (ع) بر نوزادان ايراني در صدر انتخاب نام براي نوزادان در خانواده‌هاي ايراني است. در اين ميان علاقه مردم ايران به امام حسين(ع) ‌وصف ناشدني است و هم اکنون نام حسين و ترکيبات آن بيش از دو ميليون بار در پايگاه اطلاعات جمعيتي کشور به ثبت رسيده است.

دلیل نیامدن اریکسون به پرسپولیس چه بود؟ (گل)
شبکه فاکس نیوز با انتشار خبر احتمال آمدن 'اسوون گوران اریکسون' سرمربی سابق تیم ملی بریتانیا برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس تهران نوشت که اریکسون اگر بخواهد به ایران برود باید تغییری جدی در شیوه زندگی خود بدهد.

درختی که در عاشورا خون می گرید+عکس (مهر)
درخت خونبار زرآباد در منطقه الموت استان قزوین همه ساله در روز عاشورا عصاره ای تراوش می کند که مانند خون سرخ رنگ است آنچنان که گویی در عاشورا عزادار حسین(ع) است.
 

روایت تازه صفارهرندی از جریان انحرافی (فارس)
اگر برای علما صحبت کنند از خدا، پیغمبر، اولیا و اوصیا می‌گویند البته جاهایی خود را لو می‌دهند، حدود یک سال و نیم پیش یکی از این منحرفین در جمع روحانیون سخنرانی ‌کرده و گفته بوده که به زودی خواهید دید روزنامه کیهان دکتر احمدی‌نژاد را تکفیر می‌کند.

عربستان به دنبال سلاح هسته ای است (الیوم)
رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در سخنانی در نشست موسوم به خلیج فارس و جهان در ریاض به طور تلویحی از تلاش کشورش برای دستیابی به سلاح هسته ای خبر داد.

آغاز آئین گل مالی در لرستان+عکس (مهر)
صدای ساز چمری موسوم به نوای "چمریونه" سنتی است در لرستان که هر ساله در صبح روز عاشورا عزاداران را به سطح شهر فرا می خواند و با هر ریتم و نوای خود گرد ماتم بر زمین و زمان می پاشد.
 

گزارش سؤال از حاجی بابایی به مجلس می‌رود (فارس)
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با سپری شدن موعد اعلام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش برای عزل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم تحقق این مسئله، گزارش سؤال از وی در این رابطه به صحن علنی مجلس می‌رود.

بازداشت شیعیان مصری در تاسوعای حسینی ( العالم)
درپی ممانعت مسئولان مسجد امام حسین (ع) در قاهره از ورود حدود هزار نفر از شیعیان به این مسجد بعد از نماز مغرب؛ نیروهای پلیس چند نفر را هنگام برگزاری مراسم تاسوعای حسینی نزدیک مسجد بازداشت کردند.
 
تصادف هشت فراری و یک لامبورگینی+عکس (خبر آنلاین)
در یکی از پرهزینه ترین سوانح رانندگی تاریخ، چهارده خودرو گران قیمت از جمله هشت فراری، یک لامبورگینی، یک تویوتا پریوس و دو مرسدس در بزرگراهی در ژاپن با هم برخورد کردند.
 

عرضه گوشی اسلامی به کاربران هندی (مهر)
شرکتی در هندوستان گوشی هوشمند اسلامی را ارائه کرده است که در آن نسخه ای کامل از قرآن، سیستم GPS با نشانگرهای ویژه اماکن مذهبی و کعبه و ماشین حسابی برای محاسبه میزان زکات وجود دارد.

خداحافظی بی سر و صدای یک مقام قضایی  (ایسنا)
وي دقيقا سه سال قبل يعني پاييز 87 با تشكيل دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه‌اي بدون هيچ امكاناتي سرپرستي اين دادسرا را در ساختماني كوچك واقع در خيابان مطهري به عهده گرفت و روز شنبه ـ 12 آذرماه ـ سال جاري نيز پس از 36 ماه خدمت، سرپرستي اين دادسرا را در ساختماني چند طبقه با امكانات مطلوب در خيابان بهارشيراز به «حسن‌زاده» ـ دادستان سابق خرمشهر ـ تحويل داد.

اعلام زمان پایان سهميه بنزين ‌١٠٠توماني  (ایسنا)
ذخيره بنزين 100 توماني در كارتهاي سوخت تا كمتر از سه ماه ديگر پايان مي‌يابد. اين موضوع علاوه بر كاهش تعداد نرخ‌هاي عرضه بنزين، خبر از دور دوم افزايش قيمت سوخت هم مي‌دهد.

تمام زائران ایرانی از حملات اخیر در امان بودند (فارس)
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: طبق آخرین گزارشها تا این لحظه هیچ زائر ایرانی در انفجارهای روزهای اخیر عراق دچار حادثه نشده است.

قرعه کشی لیگ قهرمانان 2012 آسیا (مهر)
مراسم قرعه کشی مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در سال 2012 برگزار شد که طی آن پرسپولیس در گروهی دشوار با تیم‌های الهلال عربستان و الغرافه قطر همگروه شد.
 
شمار شهدای افغان به 58 نفر رسید+عکس (فارس)
به دنبال وقوع حملات تروریستی در میان عزاداران حسینی در شهرهای کابل و مزارشریف افغانستان دست‌کم ۵۸ نفر به شهادت رسیدند و حدود ۱۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس